cer criter aper maksudnyer

Thursday 11 April 2013

Masak Lemak Taugeh Udang Hidup.

Sambil dok tunngu keta aku siap kena  cuci aku berblog la .harini aku nk tulis resepi yang mudah  lagi senang.resepi main campak-campak.resepi ni kenapa bunyi mcam tu sebab  mak saya selalu buat masak lemak taugeh ni pakai udang kering .saya saja guna udang hidup  sebab memang ada dalam peti tu sapu jerla.


Bahan-bahannya
1Mangkuk Santan
1Mangkuk Taugeh
2 Ketul Tauhu dipotong dadu
2 sudu teh  Serbuk Perencah HILAL
10 ekor Udang  basah
20 gm  Ikan Bilis
1/2 batang Lobak Merah dipotong nipis
1 biji Cili Merah dipotong nipis
sedikit garam


udang dan ikan bilis

serbuk perencah hilal

taugeh

lobak, cili, bawang merah dan putih

tauhu

santan

cara buatnya:
Masukkan kesemua bahan dan masak hingga mendidih kacau sedikit dan  tutup api siapla.



kan dah kata senang saja  resepi main campak2 sahaja.


No comments :

Post a Comment